ראשי

"!Oh, the Places You'll Go"

Dr. seuss

פוסטים אחרונים

מחפשים בית בקופנגן New house in Kophangan

הילדים חזרו לשגרה, כל בוקר הולכים לבתי הספר בשמחה. הנסיעה מטונג נאי פאן לבתי הספר די ארוכה ואנחנו מרגישים שלמרות שסופר יפה וכיף לנו בריזורט הגיע הזמן לחפש מקום מגורים חדש. החלטנו בכל בוקר כשהילדים במסגרות "לחרוש" את האי, חשבנו שהכי טוב בשבילנו יהיה לחפש שלטים של השכרה כי הכי רצינו בעל בית מקומי, יצאנו…

בית ספר בריטי Si Ri Panya

For English scroll down היי אנחנו אמיתי ונועם והיום אנחנו רוצים לספר לכם על בית הספר שאליו אנחנו הולכים בתאילנד Si Ri Panya שזה בית ספר בינלאומי בריטי. שהגענו לקופנגן אמרו לנו שלפני שנתחיל ללמוד אנחנו צריכים לעשות מבדק קצר באנגלית בשביל לבדוק כמה אנחנו טובים באנגלית ובחשבון, אחרי יומיים הודיעו לנו שבעוד יומיים נוכל…

אני חוגגת בת מצווה

For English scroll down היי אני אריאל לא כתבתי הרבה זמן ובזמן הזה היתה לי בת מיצווה. אני רוצה לספר לכם קצת מה היה. הגענו לקופנגן שבועיים לפני יום ההולדת שלי והייתי קצת מודאגת כי בבידוד חשבתי שלא היה לי מספיק זמן להכיר חברות חדשות ולהזמין אותן לבת מיצווה. אבל ממש כמה ימים אחרי שהגענו…

טונג נאי פאן Thong Nai Pan

את השבועיים הראשונים שלנו על האי החלטנו לבלות בצד המזרחי של קופנגן. לפני שהגענו לאי היתה שמועה שאולי שכל מי שיגיע לאי בתחילת ינואר יצטרך להיות בבידוד עצמי לתקופה קצרה, לכן החלטנו להשתכן באזור לא המוני כדי שנוכל להסתובב, להיות בבריכה ובים ולא לפגוש הרבה אנשים מסביב, החלטנו לישון בטונג נאי פאן הקטן שנקרא Noi…

קדימה לקופנגן KohPhangan

בתום ארבעה ימים פוריים ומועילים של התרעננות והתחדשות לשלושת הילדים שגדלו מאוד מאז הקייץ הקודם וכל הבגדים שארזנו כבר היו להם קטנים, היינו מוכנים להגיע סוף סוף לקופנגן. חברת ילדות של זיו הכירה לנו את מון, תאילנדי מקסים בעל עסק תיירות בקופנגן. מון המליץ לנו לקנות טיסה עם Vietjetair חברת תעופה ויאטנמית מעולה שגם היתה…

ארבעה ימים בבנגקוק Four days in Bangkok

For English scroll down היה זה יום שבת ה 9/1/21 המשפחה השתחררה מהבידוד באופן סופי ,רוח של חופש נישאה באוויר, הילדים זרחו מאושר וחיוך גדול שטף את לובי המלון. השמש זרחה במרום ומזג אוויר מושלם קיבל את פנינו. החלטנו רגע לפני שאנחנו נוחתים באי קופנגן להאריך את שהותנו בבנקוק ולהתאושש מהבידוד.     הזמנו חדר משפחתי…

שלום אני נועם.Hello, I'm Noam

For English scroll down היי אני נועם בת למשפחת רדומסקי חשבתי שהיה נחמד קצת לספר על עצמי,  נולדתי בתל אביב בבית החולים איכלוב ב- 28.3.2010 בשעה 02:02 בלילה נולדתי ילדה חיננית וחייכנית. שהייתי בת 8-9 הורים שלי אמרו לי שאנחנו אולי נטוס לשנה בעולם … ועכשיו אני כבר עוד מעט בת 11  וכמו שכתבתי בהתחלה…

הבידוד בתאילנד Isolation in Thailand

For English scroll down שנחתנו בבנגקוק היו שם מלא אנשים תאילנדים מכוסים בניילון עם מסיכה ועוד מסיכה ושקיות על הרגלים, כובע ניילון וכפפות, הם אמרו לנו לשבת ועזרו לאבא ואמא שלנו למלא כל מיני טפסים, אספנו את הדברים שלנו ולקחו אותנו לוואן סגור שחיכה לנו ואז ריססו לנו את כל הציוד בחומר חיטוי מסריח ווהסיעו…

התחנה הבאה תאילנד Next stop Thailand

For English scroll down אמצע דצמבר יוון מתחילה להתקרר ולנו יש בעיקר בגדי קיץ הרי התוכנית היתה לטייל במדינות אסיה החמות ביולי שארזנו את הבית והתיקים. גל קורונה חדש ואירופה לאט לאט נסגרת ופתאום מנגד יש שמועות שבקרוב ניתן יהיה סוף סוף להיכנס לתאילנד. התרגשות!!!! בנובמבר כבר התחלתי להתכתב ולברר על בתי ספר בינלאומים בקופנגן.…

וולוס וחצי האי פליון Volos and Pelion

For English scroll down 30 דק' נסיעה מאלמירוס לאורך קו החוף ,בדרך ממנה נשקפים נופים מדהימים וכפרים פסטורליים מגיעים לעיר המרכזית של האזור, וולוס-volos השוכנת לצידו של הים האיגאי . עיר מקסימה שדבר אינו מזכיר את ההפיכות והנזקים שפקדו את העיר לאורך השנים. בשנת 1955 פקדה את העיר רעידת אדמה עזה שלמעשה החריבה את רוב העיר.…

מטאורה Meteora

For English scroll down ביום שני בבוקר היה יום שמשי והחלטנו לצאת לטייל, במרחק נסיעה קצר מהעיר קלבאקה נמצא פלא הטבע מטאורה כ-60 עמודי סלע תלולים שנוצרו לפני מליוני שנה בגלל רעידת אדמה וסחף שעליהם נבנו 6 מנזרים מבודדים הנראים כתלויים ב"אמצע השמיים" וזה פירוש השם מטאורה. המנזרים נמנים עם הגדולים והחשובים ביוון. הדרך בין המנזרים,…

מעיינות חמים Loutra Hot spring

For English scroll down לא מזמן אמא ואבא שלי סיפרו לנו שיש מעיינות חמים Loutra Thermopilon בלמינה לא רחוק מאיפה שאנחנו גרים. חיכינו ליום שמשי כי לא ידענו אם באמת המים יהיו חמים כי בחוץ ממש קררר בערך 10 מעלות. בדרך ראינו מלא אדים לבנים כאילו שאנחנו נוסעים בתוך ענן וכאשר הגענו היה ממש ריח…

חינוך ביתי Homeschooling

For English scroll down ההחלטה "לשלוף" את שלושת הילדים מנוף ילדות בית הספר המונטסורי בהם למדו ב 5 שנים האחרונות היתה החלטה ממש קלה, אנחנו מאוד היינו מרוצים מבית הספר ומהחינוך וידענו שלילדים יש אין ספור כלים ללימוד עצמאי, סקרנות, רצון לגלות ולחקור. האמנו שהכל יהיה בסדר, נסתדר בחינוך ביתי וגם נשלח אותם פה ושם…

אגמי מטאורים ושמורת טבע Meteor lakes & Nature reserve

For English scroll down מקום נוסף שהיינו חייבים לבקר בעודנו גרים באלמירוס Almiros זה מקום לא מפורסם עליו קיבלנו המלצה מחבר יווני מקומי Zerelia Dimou זרליה דימו, שני אגמים אחד בקוטר 250 מ' והשני 150 מ' שניהם נוצרו ע"י מטאור שנשבר לפני שנפל בשדות הפתוחים של אלמירוס לפני כ 7000 שנה והקריסטלים שבאדמה שנשארו באדמה…

נפרדים מהפלופונז leaving the Peloponnese

for English please scroll down לאחר חודש בחבל הארץ המופלא, החלטנו להמשיך בתנועה.ההתלבטות הייתה בין נסיעה לאזור הצפוני איואנינה או לאזור וולוס. איואנינה ירדה מהפרק, האזור הוכרז אדום מקורונה ולכן האזור הנבחר היה חצי האי פליון. חיפשנו דירה באזור לאורך החופים בנקודה בה יהיה נוח לצאת לטיולים בסביבה, בסופו של דבר מצאנו דירה המתאימה לצרכינו…

חבל ארכאדיה The Arcadia region

For English scroll down רבות שמענו על מסלול Menalon שביל המנלון, הליכה באורך 75 ק"מ מסטמניצה עד לגקדיה, המסלול עובר את הנוף הדרמטי של ערוץ לוסיוס, המורדות המערביים של הר מנלון, עמק נהר מיילון והרי גורטיניאן. השביל מחולק לשמונה קטעים בעלי קושי משתנה, בגלל שהיה קר מאוד בהרים בנובמבר החלטנו לא לוותר ובכל זאת לעשות…

פלופונז חלק 3 Peloponnese

For English scroll down אחרי כמעט 3 שבועות של חופי ים ומיי טורקיז ,עצי הדר, אין סוף עצי זית כסופים ואווירה חמימה הגיע הזמן לעבור לבית הבא שלנו האזור ההררי והירוק של חבל ארקדיה. התחלנו לטפס בדרך מפותלת, הכביש עבר בתוך נופי טבע יפיפיים, יערות בשלל צבעי הסתיו, חצינו כפרים קטנים ותחושת הנסיעה בגובה היתה…

חבל מאני המופלא Mysterious Mani

מסטופה יצאנו לטייל ברחבי חבל מאני המופלא

הראשון היה מסלול ההליכה שלנו לכיוון כפר הדייגים השכן אגיוס-ניקולאוס- Agios nikilaos. לעיתים דאגנו להיכנס ולשוטט בפאתי הכפר. באחד הימים שהגענו עם הילדים, התהלכנו בין רחובות הכפר, ניתן היה להבחין בסגנון בתי האבן האחידים עם הרבה צמחיה מקיפה, גינה קטנה בה מגדלים ירקות עונתיים, רחובות צרים עם אופי…

חבל פלופונז חלק 2 Peloponnese

For English scroll down לאחר שבוע בטולו ,החלטנו להמשיך את המסע, הפעם היעד הנבחר הוא הכפר סטופה Stoupa שנמצא בחלק הפנימי של הלשון השנייה ולא רחוק מקלמאטה. אנחנו תמיד מעדיפים לנסוע בדרכים הצדדיות ולא באוטוסטרדות. הנוף המתחלף לאורך הדרך, והנסיעה בתוך ההרים היה עוצר נשימה, הרים שנשפכים לים, בתי מגדלים מאבן, מפרצונים של ים טורקיז…

נאפפליו, מפרץ קורינתוס ואגם ווליאגמני Nafplion, Corinth Canal, Vouliagmeni Lake

For English scroll down בזמן שגרנו בטולו נהננו גם לצאת למגוון טיולי כוכב, מאוד אהבנו לנסוע לעיירה הסמוכה: נאפפליו Nafplio עיירה נמל מופלאה, היפה ביותר ביוון. נמצאת 8 ק"מ מטולו. אנחנו נהנינו לשוטט במרכז החדש של העיר, המקום שופע חנויות ,בתי קפה ומסעדות מקומיות. ממרכז העיר ניתן להגיע רגלית לעיר העתיקה אנחנו בחרנו להגיע ברכב.…

לראות מלמעלה Bird's eye view

For English scroll down אני אמיתי ואני בן 8. מאז שהייתי ממש קטן אני מאוד אוהב מכשירי חשמל, אלקטרוניקה, מצלמות ומנעולים. אני אוהב לחקור איך זה עובד ואם זה לא עובד אז אני מפרק מפרק את זה כדי לתקן ולבדוק את זה מבפנים. לפני הטיול נדנדתי לאמא ואבא שיקנו לי רחפן לצילום מלמעלה. עשינו בירור…

חבל פלופונז חלק Peloponnese Part 1

For English scroll down יצאנו ליוון ב1/11 בתקופה שבין סגר לסגר. נמל התעופה היה ריק והאמת שזה היה מראה מעט עצוב, זה דווקא היה לטובתנו כי הכל עבר מהר מאוד ותוך שעה וארבעים כבר נחתנו באתונה. את האוטו השכור הזמנו מהארץ מחברת ACR היוונית השירות טוב, מחירים טובים הכוללים את כל היקף הביטוח. נציג החברה חיכה…

טסים ליוון Flying To Greece

For English scroll down היי אני נועם ואני הולכת לספר לכם על הטיסה שלנו. הכול התחיל ביום ראשון 1.11.2020 הגענו לשדה התעופה בן גוריון אני לא זוכרת בדיוק באיזה שעה אבל בבוקר. באותו היום הייתי כל כך נרגשת אך גם מאוד עצובה . היה כיף בשדה התעופה אבל גם קצת חששתי שאני אדבק בקורונה .…

הי,אני אריאל נעים להכיר I am Arielle

For English scroll down אני אריאל ואני צריכה לחגוג בת מיצווה עוד כמה חודשים אבל לא את זה רציתי לספר לכם אז כמו שאמרתי לכם אני אריאל אחות בכורה לנועם ואמיתי. לפני שנה ההורים שלנו החלטו לטוס לשנה מינימום בתילאנד, ויאטנם, לאוס, בורמה, נפאל, ועוד…  לקח לנו כמה חודשים לארוז את כל הבית. כאשר גמרנו…

עמק המעיינות Fountains valley

For English scroll down מאת: יעל ספטמבר בפתח בחדשות מדברים על סגר שני, חבר הציע לנו לבוא לחודשיים בקיבוץ בית השיטה, אנחנו זורמים.. החלטנו לנצל את העובדה שאנחנו על תקן "נוודים בהמתנה" עד שנצא לטיול המתוכנן ולבנות לעצמנו שגרה יומית שמתאימה לנו, הילדים לומדים במסגרת "חינוך ביתי" של אמאבא ולא הולכים לבית הספר אז הוחלט…

פוסטים אחרונים

להפוך לימון ללימונדה Lemon to lemonade

For English scroll down אנחנו עושים תכניות ואלוהים צוחק.. מרץ …. התפשטות הקורונה. יולי הגיע, צריך לפנות את הדירה, יש שוכרים חדשים, אורזים את כל הדירה, מחלקים,מוכרים ותורמים בגדים, צעצועים, רהיטים מוצרי חשמל. זה מטורף לגלות שהכל הרכוש מסתכם בכמה ארגזים לנפש, ממוצע של מטר רבוע של מזכרות זיכרונות לאדם. אוגוסט הגיע ותאילנד עדיין סגורה,…

חיסונים Vaccines

For English scroll down הי לכולם, לדעתי היום הראשון של הטיול מתחיל בבדיקות גופניות ואיתם בה גם החיסונים!!!! החיסון זה בעצם זריקה של מזרק עם מחט שבפנים יש נוזל עם חיידק קטן וחלש של מחלה. הגוף נלחם והורג את החיידק וכך הגוף מכיר את החיידק ויודע איך להסתדר במקרה והחיידק חוזר. היום יום שישי 22…

מהפך או מהפכה Upheaval or Revolution

יום אחד אתה מתעורר ומבין שהשנים חולפות מהר ובעצם, רוב חייך אתה חי כחלק "מעדר" על נהג אוטומטי (זוגויות, ילדים, פרנסה). יום אחד, נתקלתי בתמונה של אדם יושב על צוק ומסתכל על הנוף ולצידו כתוב: "שתהיה על ערש-דווי על מה תצטער? אני אצטער על הדברים שלא הספקתי לעשות"…

לקבלת תוכן חדש ישירות לתיבת האימייל.